Deklaracja dostępności

06.11.2023 12:11

Deklaracja dostępności

Urząd Gminy Raczki zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony podatki.raczki.ipodlaskie.pl oplaty.raczki.ipodlaskie.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

  • Wersja kontrastowa.
  • Możliwość zmiany rozmiaru tekstu.
  • Widoczny fokus.
  • Wyróżnienie odnośników.
  • Czytelna czcionka.
  • Alternatywne opisy.

Skróty klawiaturowe

  • Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Mariusz Zalewski - mejlowo ug@raczki.pl lub telefonicznie 87 56 85 925.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Urząd Gminy Raczki,
  • Adres: Plac Kościuszki 14, 16-420 Raczki,
  • e-mail: ug@raczki.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Urząd Gminy Raczki, Plac Kościuszki 14, 16-420 Raczki

Do budynku prowadzą 2 wejścia od Placu Kościuszki. Do obu wejść prowadzą schody. Przy schodach do wejść znajdują się podjazdy dla wózków.

Sekretariat znajduje się na parterze budynku.

Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy.

W budynku jest toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.

Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku są oznaczenia w alfabecie brajla oraz oznaczenia kontrastowe w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • podmiot zapewnia możliwość kontaktu za pomocą poczty elektronicznej,
  • podmiot zapewnia możliwość przesyłania wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych,
  • podmiot zapewnia możliwość pomoc tłumacza języka migowego. W czasie do 2-3 dni roboczych od zgłoszenia takiej potrzeby podmiot zapewnia kontakt osobisty z tłumaczem języka migowego,
  • podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących w postaci pętli indukcyjnych,
  • podmiot zapewnia na swojej głównej stronie internetowej informację o zakresie swojej działalności w postaci: tekstu odczytywalnego maszynowo i łatwego do czytania.